Vanliga frågor och svar

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 59 kr. Över 599 kr skickar vi fraktfritt.
Obs! Vår förbetalda returfraktsedel kostar 59 kr att använda. Kostnaden för eventuell returfrakt dras av vid din återbetalning. 

Hur lång är leveranstiden?

Inom Sverige är leveranstiden från oss 1-3 arbetsdagar efter mottagen beställning, förutsatt att varan finns i vårt lager. Beställningar som kommer in under helger skickas nästkommande vardag.


Levererar ni utomlands? 

Ja, vi levererar till våra nordiska grannländer samt Tyskland. Fraktkostnad och leveranstid varierar beroende på mottagarland. 

Vilka olika betalsätt finns?

Vi erbjuder flera olika betalsätt. Du kan välja mellan Swish,  kortbetalning, Klarna eller PayPal.


Hur fungerar det med öppet köp och garantier?

Du kan returnera dina varor till oss inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. Vi erbjuder alltid reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Läs mer under villkor.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Det tar bara några minuter innan du får en order-bekräftelse från oss till din mailadress. Skulle du inte få någon orderbekräftelse ber vi dig att först kontrollera din skräppost. Om du råkat skriva in fel mailadress eller inte kan hitta din bekräftelse kontaktar du oss på [email protected] så skickar vi en ny till dig!


Kan jag byta eller returnera en vara?

Självklart! Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan förutsatt att varan är oanvänd. Ångerfristen börjar löpa den dagen du har tagit emot varan. När du nyttjar din ångerrätt står du som kund för kostnaden för returfrakten.

Vid eventuella byten eller returer var vänlig och kontakta oss på [email protected] och ange ditt ordernummer samt om du vill byta eller returnera varan, så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.

Hur reklamerar jag en vara? 

För att smidigt och snabbt kunna hjälpa dig om du har fått en felaktig eller defekt vara och vill göra en reklamation, kontaktar du oss på [email protected] och bifogar följande: 

1. Ditt ordernummer (detta hittar du i din orderbekräftelse)

2. En tydlig beskrivning av problemet

3. Bilder som visar defekten/defekterna 


Fick du svar på din fråga? 

Om inte, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst
så hjälper vi dig vidare!