Retur

Du som kund har öppet köp i 14 dagar från det att du hämtat ut ditt paket och det gäller även för reavaror. Du har möjlighet att inom 14 dagar från mottagandet returnera en oanvänd vara som har sin originalförpackning och prisetikett kvar. Om det har gått mer än 14 dagar, eller om originalförpackning eller prisetikett saknas, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning.

Om du vill ångra ditt köp eller byta en vara skickar du epost till [email protected] med ordernummer och vilken vara det gäller. Ange vad du önskar byta till eller om pengarna ska återbetalas. Du får snabbt svar med returinformation från oss. Alternativt kan du ringa till oss på telefon 0152-139 30 under våra öppettider i butiken: vardagar 12-18, lördagar 11-14.

Vi skickar epost till dig när den returnerade varan har anlänt och återbetalar pengarna så snart vi kan efter godkänd retur, dock senast inom 14 dagar. Vi kan inte genomföra återbetalningen förrän vi mottagit varan, som ska vara oanvänd i sin originalförpackning och ha sina etiketter kvar. Återbetalning sker med samma betalningsalternativ som när köpet gjordes. 

OBS! Den som returnerar en vara står för returfrakt och transportrisk (d v s att varorna kommer tillbaka till oss i nyskick). Paketera varorna väl och sätt inga returetiketter eller klistermärken direkt på produktförpackningarna. Det säkraste är att använda vårt emballage även för returen. Fraktkostnader återbetalas inte. Vi löser heller inte ut försändelser som inte är fullt frankerade.

När du skickar en vara i retur kan det vara en god idé att använda ett leveranssätt som går att spåra, t ex PostNords tjänst "Skicka Lätt". Den går att köpa online eller hos ombud. Men du väljer såklart själv och kan köpa annan frakt om du hellre vill det. Om du vill kan vi ordna med en returfraktsedel som vi mailar till dig. I så fall drar vi av kostnaden för returfrakt från det återbetalade beloppet sen. Meddela oss om du vill att vi ska ordna en returfraktsedel.

För enkel returhantering vid köp av kläder skickar vi med en förbetald returfraktsedel i din beställning. Kostnad för att använda sådan returfraktsedel är 59 kr och dras av från din återbetalning om du väljer att använda fraktsedeln.

EJ UTHÄMTADE PAKET
Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på 200 kr som vi fakturerar genom att dra av beloppet från återbetalningen till dig. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut ditt paket samt att hantera det i retur.

Tänk på att kontrollera adressen om du vill att vi skickar ett paket till någon annan. Observera att mottagaren kan behöva legitimera sig för att hämta ut ett paket. Om du skickar till ett barn, skriv förälders namn som mottagare, då inte alla barn har id-handlingar. Felaktiga eller inkompletta adressuppgifter kan göra att paketet skickas till fel adress eller kommer bort i posthanteringen. Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter har lämnats.

Du är alltid välkommen att höra av dig med frågor kring en eventuell retur. Fråga hellre en gång extra ifall något verkar oklart :)